Прийом робіт тривав 2 місяці, відбір фіналістів робили професійні дизайнери та художники,шорт-лист відкритий, є місяць для обговорень. У мене набагато більше питань до професійних агенцій. Наскільки я розумію зі списка фіналістів, жодна з ТОП-10 агенцій чи дизайн студій не знайшла часу для того, щоб подати роботи. Так, для участі треба витратити немало ресурсів, а будь-який відкритий конкурс – це лотерея. В даній ситуації професіонал не має права бубніти. Хто заважав подати «саме те» рішення, якого гідне місто?

Світ не ідеальний. Наш логотип занадто дитячий, лист каштану поверхневий, Kyiv – You Will Come Back підходить будь-якому місту на букву «К» і т.д. Але з таким підходом неможливо обрати ні логотип, ні дружину, ні авто, навіть йогурт у супермаркеті. При чому більшість представлених лого на порядок вище того, що робить КМДА зараз. Чому немає протестів на вулицях проти архаїчного страхіття з Либіддю, з яким Київ зустрічатиме Євро? Ідеальне рішення, «саме те, якого гідне місто» гарантовано програє хорошому, яке втілене в життя.

Конкурс на «туристичний» логотип – ніщо, якщо на ньому все й закінчиться. Бренд це не лого. Бренд це не пункт призначення. Це розуміння власної унікальності та шлях донесення її до інших. До речі, з «туристичним» лого до Євро-2012 ми вже програли по часі – фізично не встигнуть втілити брендування. Що цікаво, всі три лідери голосування зараз не нові роботи – їм від 1 до 2 років, 2 рішення пропонувалися КМДА. Втратили рік. 

Потрібна системна, довготривала робота з брендом міста – впровадження навігації, комунальний благоустрій, розвиток культури сервісу, соціальна реклама, яка зробить Київ предметом гордості жителів і т.д. А логотип – лише частина цієї системи. Цікаво, чи буде нарешті створено єдиний орган, відділ, що стане центром відповідальності за роботу з брендом? Чи буде створено при ньому експертну раду з професіоналів брендингу – маркетологів, дизайнерів, рекламістів. А ще цікавіше – чи готові професіонали інвестувати свій час, чи обмежаться лише коментарями? Наша команда декларує про готовність безкоштовно прийняти участь в допрацюванні та покращені обраного лого. Досвід у нас є – startsinkyiv.org

Мені по-людськи шкода переможця конкурсу – його змішають з брудом у будь-якому випадку. Це ж так просто. А претенденти на владу в Києві, жовтополітичні ЗМІ й божевільні бабусі скажуть «який жах, яке лайно!». Уявіть  – сказати цій аудиторії, що символом амбітної технологічної компанії буде надкушене яблуко. Це ж негативний символ! Він же згниє! Він не пов’язаний з комп’ютерами! Він не серйозний! Він незрозумілий! Він біблейський, а в світі багато інших релігій! Він український, а компанія з Каліфорнії! Гівно!

Голосування за логотип триватиме 1 місяць. Є час для рішення. Але не для бла-бла-бла.