Ще наприкінці минулого року відновленим і подовженим маршрутом швидкісного трамвая на Троєщині рушили перші односекційні трамвайні вагони київського виробництва «Каштан». А тим часом готується нова трисекційна модель з майже 50 відсотками низької підлоги. З подробицями цього проекту «Вечірку» ознайомив головний інженер КП «Київпастранс» Юрій Бомбандьоров.

– Станом на сьогодні вже повністю виготовлено та пофарбовано кузов і на 80-85 відсотків скомплектовано устаткування вагона, – розповів Юрій Бомбандьоров. – Тож цілком можливо, що вже в середині чи наприкінці травня ми зможемо презентувати трисекційний вагон киянам. Оскільки це нова модель, то ще приблизно півтора-два місяці піде на її сертифікацію та випробування.

Трисекційні трамвайні вагони – не дивина для мешканців столиці. На Борщагівській лінії швидкісного трамвая вже їздять по одному такому вагону російського та білоруського виробництва, а також майже півтора десятка київських, відомих як «Кобра», зроблених на базі старих вагонів. Нова модель, котра ще не має офіційної назви, виготовлена повністю «з нуля», а головна відмінність, яку помітять пасажири, – це збільшена порівняно з «Кобрами» частка низької підлоги – 45 відсотків площі. Отже, якщо в «Кобрах» низька підлога лише в середній секції,біля третіх дверей, то в новому трамваї пониження також передбачене біля других і четвертих дверей, тобто в кожній секції.

Окрім більшої частки низької підлоги, нові трамваї матимуть кондиціонер, сучасну систему керування на базі IGBT-транзисторів, що дає змогу заощаджувати 40-45 відсотків електроенергії. Довжина вагона становить 32 метри.

Перший зразок нині складають в експериментальному цеху КП «Київпастранс», а до серійного виробництва планується залучити низку інших київських підприємств, зокрема й завод електротранспорту. Очікується, що за рік виробництво може сягнути 20-30 одиниць трисекційних вагонів.