Ікону “Введення во храм Пресвятої Богородиці” намалював український іконописець Іван Їжакевич. Точна дата створення невідома: або коли він навчався у Лаврській іконописній школі (1876-1882 роки), або в 1884-1894 роках уже після закінчення академії, що вірогідніше.

Автор використав для ікони старовинну основу XVIII сторіччя. Святиня, виконана в академічному стилі, належить до олійного живопису. Її верх має форму трилисника, що свідчить про призначення для іконостасу. “Введення во храм Пресвятої Богородиці” написано на зшитих в єдиний щит чотирьох дошках. На зворотньому боці врізано дві шпуги трапецієподібної форми. Авторський живопис нанесено на поновлений левкас, лише у правому верхньому куті художник залишив фрагмент старовинного ґрунту у його первісному вигляді. На цьому фрагменті можна побачити позолочене тло з карбуванням. Сухозлітку нанесено на полімент червоного кольору.

Пам’ятку в колекціонера придбав відомий київський меценант Юрій Цікаленко. Ще довгих п’ять років над нею працювали майстри. І в липні 2010 року ікону передано до Трапезного храму в присутності Владики Павла, настоятеля Києво-Печерськой Лаври.  Юрієм Цікаленко біло замовлено іконостас із карарського мармуру, виконаний у візантійському стилі. Подібна ікона, але значно менша за розмірами, є у невеличкій церкві в Ближніх печерах, саме там, де зберігаються мощі Святого Агапіта.

Нащадок Івана Їжакевича Нарцис Кочережко сказав: “Ця ікона є великою цінністю, що належить до ранньої творчості майстра, який залишив по собі багато пам’яток неперевершеного церковного живопису”.