В історії незалежної України такий інцидент відбувається вперше, адже досі нікому не спадало на думку використовувати стародавній історико-культурний заповідник як простір для експозиції сучасного мистецтва. Хоча у світі така практика є. Наприклад, Деміен Хьорст планує цього літа виставку своїх робіт у Соборі Святого Павла у Лондоні, а також, подейкують, Ватикан зголосився взяти участь наступного року у Венеціанському бієнале. Тож знана в Україні та за кордоном художниця, одеситка Оксана Мась (до слова, два роки тому її картину з диптиху “Drive 9” було продано на аукціоні Sotheby’s, що стала найдорожчим лотом Ukrainian Art Week), у цьому сенсі першопроходець. А втім, її творчість не належить до жодної з сучасних мистецьких течій, як зазначають критики,— ні до актуального, ні до комерційного, ні до концептуального мистецтва. Вона йде своїм шляхом, творячи себе головним чином методом експерименту, що нерідко обертається відкриттям.
Для створення панно з писанок, в якомусь сенсі, потрібно нетрадиційне почуття гумору. Надихнувшись іконою Божої Матері доби українського бароко, Оксана Мась вирішила створити аналогічне зображення… з розфарбованих дерев’яних яєць. Чому? Яйце як символ є майже у кожній культурі. Однак саме в Україні воно зберегло свою сакральну семантику. Отож 100 тисяч яєць з бука (для панно використано 15 тисяч, а решта буде застосовано в наступних проектах художниці) було замовлено одній Чернівецькій фабриці. Як жартувала митець, одна вона 15 тисяч яєць розписувала б власноруч до кінця життя. Тому до роботи було залучено приблизно 70 осіб із усієї України. Серед них — професіональні майстри, музиканти, діти, й навіть дві монахині. Певне обмеження, відповідно до композиції та пропорцій, стосувалося лише кольорової гами, все інше — візерунки, власне сама їх символіка — обирали на власний смак самі розписувачі. Робота тривала майже півроку, зокрема викладення мозаїки — півтора місяця. Потім усе це двома вантажними машинами везли до Києва. Вага панно — 2,5 тонни, а розмір — 7 х 7 метрів. Загальна сума проекту — понад 80 тисяч доларів.
За словами Оксани Мась, її метою за допомогою цього панно Богоматері з писанок є насамперед привернути увагу людей зі всього світу до Софії Київської, на що вона заслуговує.
А Мась все равно куда писанки пихать.
На колесо Мерса или бентли.
http://odessa.info/?p=27331" rel="dofollow" target="_blank">http://odessa.info/?p=27331
Они для нее всего лишь яйца.
Поэтому ее работы нечего не несут кроме стоимости.
Нда... , знаете...
Бабло побеждает зло!
Огорчительная, мягко говоря, информация.
Ну, дело не в информации, а в том как вы к ней относитесь)
Соотнес информацию по ссылке с: "її метою за допомогою цього панно Богоматері з писанок є насамперед привернути увагу людей зі всього світу до Софії Київської, на що вона заслуговує".
Как-то гаденько выходит.
Ну она же "преврернула увагу до Софии".
Она же не сказала, на что она заслуживает ?
Она об этом умолчала.
В наше время, главное обратить внимание и привлечь публику. Сделать повод на.поговорить. Вот мы ее обсуждаем. Так что у Мась получилось "привернути увагу" и главное, что бы обсуждали и говорили.
А все остальное уже мелочь)
“Конституция” Оксаны Мась – это часть глобального проекта, который посвящен сферическим формам.
Т.е. по времени появления и показа публике, это
http://s40.radikal.ru/i087/1103/c8/9e566e45e8b7.jpg" alt="" />
лишь часть колесно-сферических изысканий?
Оригинально! Обычно живущие в Украине и не уважающие ее Конституцию, хоть в православии тверды.. А тут лишь я знаменитая, нашедшая тему в творчестве.
Мась как художник, бесспорно, внимания и высокой оценки заслуживает! Сделано классно!
Но сам храм с его вековыми фресками за стеной, в ее 15% долевой оценке не нуждается.
В Лавре это установлено на площади, а не в храме.
Ясно, что художник тоже хочет кушать и работает и для души, и под заказ. Но использовать сакральную символику на колесных дисках - с духовностью несоотносимо.
А может духовность уже поменялась ?
И значение этого слова тоже.
Кто знает, кто знает.